Zaalhuur Seizoen 2024/2025

Onderstaande tabel geeft u een indicatie van onze zaalhuurprijzen ingaande 1 augustus 2024 bij incidentele huur.

Indien u een organisatie, stichting of vereniging bent en statutair heeft vastgelegd dat u geen winstoogmerk heeft gelden er aangepaste tarieven. De vaststelling daarvan hangt in dat geval af van contractduur, frequentie en afgenomen diensten/producten.

Op de onderstaande tarieven kan een korting of een toeslag van toepassing zijn.

Basistarief
excl. kortingen of toeslagen
Eerste 3 uur* Extra uur of deel daarvan* Per Dagdeel**
Etmaal
[24 uur]***
Bovenzaal € 45,90 € 15,30 € 77,60 € 275,40
Foyer € 61,20 € 20,40 € 103,80 € 367,20
Foyer en Grote Zaal € 149,40 € 49,00 € 252,20 € 896,40
Landzaal € 45,90 € 15,30 € 77,60 € 275,40
Waterzaal € 45,90 € 15,30 € 77,60 € 275,40
Waterlandzaal € 74,40 € 24,80 € 126,20 € 446,40
  1. Het basistarief is het bedrag exclusief eventuele kortingen en/of toeslagen en eventueel ingehuurde diensten of faciliteiten
  2. Ruimten zijn op aanvraag ook voor kortere duur te huren. Prijs afhankelijk van tijdsduur en benodigde faciliteiten en servicekosten,
  3. Indien wij schade constateren brengen wij deze bij u in rekening,
  4. Indien wij de ruimten zelf moeten schoonmaken brengen wij daar kosten voor in rekening tegen het uurtarief van een leidinggevende,
  5. De zaalhuur start vanaf het moment dat de ruimte(n) in gebruik wordt genomen. Dit kan dus ook eerder of later zijn dan u in uw reservering heeft aangegeven !
  6. De hier getoonde bedragen zijn een combinatie van zaalhuur [BTW Vrij] en Servicekosten [Belast met 21% BTW]. Eventuele kortingen/toeslagen worden alleen verrekend met de zaalhuur. Er worden geen toeslagen berekend of kortingen gegeven op de servicekosten.

* Bij zaalhuur per uur brengen wij minimaal 3 uur in rekening. Dit heeft te maken met uitloop en gereedmaken / omstellen van de ruimte.

** Een Dagdeel is een aaneengesloten periode van 6 uur. Wij brengen in dat geval 5 uur zaalhuur in rekening [BTW Vrij] en 6 uur Servicekosten [belast met 21% BTW]. Uitbreiding met extra uren is altijd mogelijk en afhankelijk van beschikbaarheid ruimte/faciliteiten.

*** Indien u meerdere dagen achter elkaar gebruik wilt maken van onze ruimte(n) brengen wij per Etmaal maximaal 18 uur aan zaalhuur en servicekosten in rekening.

U heeft recht op 25% korting op de zaalhuur indien u (aantoonbaar) ;

  • een particuliere klant bent woonachtig in gemeente Ilpendam,
  • een bij de Kamer van Koophandel geregistreerde vereniging of stichting bent zonder winstoogmerk,
  • een aantoonbare vrijwilligersorganisatie bent.

Er is een toeslag van 100% van toepassing ;

  • op alle erkende feestdagen

Het zelf meenemen van dranken is uitdrukkelijk niet toegestaan. Het inzetten van een eigen cateraar voor gebak/buffet/maaltijden is wel toegestaan.
Hou er wel rekening mee dat de gerechten indien nodig warm worden aangeleverd. Er kan geen gebruik worden gemaakt van onze keuken/koeling!

Afval dient door u of uw cateraar te worden afgevoerd. Indien wij dit voor u moeten doen berekenen wij de kosten welke PreZero bij ons in rekening brengt om het afval af te voren één op één bij u in rekening. Op dit moment bedragen deze kosten € 93,09 voor het ledigen per container.

Gebruik Toneel (Grote Zaal) of mobiel Podium (Grote Zaal of Foyer) ;

  • In overleg is gebruik van het toneel of mobiel podium mogelijk tegen een meerprijs en o.b.v. beschikbaarheid. Graag gaan wij met u in overleg welke opties het beste passen bij uw wensen.
    Een plattegrond met afmetingen van de Grote Zaal en het Podium kunt u via deze pagina downloaden.

Beamer / Beeldscherm / Geluidsinstallatie / Verlichting ;

  • In de grote zaal is een vaste beamer aanwezig welke het beeld projecteert op een scherm van 3,5 meter breed. Deze beamer wordt aangestuurd via een reguliere HDMI kabel,
  • Wij beschikken tevens over een mobiele beamer met mobiel scherm,
  • In zowel de Grote Zaal, de Foyer en de Waterzaal is een geluidsinstallatie aanwezig,
  • Wij beschikken ook over meerdere mobiele geluidssystemen (actieve luidsprekers) welke door u inzetbaar zijn,
  • Diverse soorten verlichting en effectapparatuur is aanwezig en of kan door ons worden verzorgd,
  • Alle hierboven genoemde faciliteiten zijn in overleg beschikbaar tegen een nader vast te stellen meerprijs.

Regelgeving bij evenementen / Zaalhuur ;

Het geluidsniveau mag de wettelijke norm niet overschrijden, waarbij de milieudienst of een andere daartoe bevoegde instantie een meting kan doen en handhavend kan optreden. De huidige norm is als volgt;

Na klachten van omwonenden wordt de meting verricht op de gevel van gevoelige gebouwen. Het maximale geluidsniveau in dB(A) mag dan zijn:

  • Tussen 07:00 en 19:00 uur ; 50 dB(A)
  • Tussen 19:00 en 23:00 uur ; 45 dB(A)
  • Tussen 23:00 en 07:00 uur ; 40 dB(A)

De aanwezige leidinggevende zal gedurende uw/het event het geluidsniveau monitoren en kan dit eventueel ook meten. Hij/zij kan de verantwoordelijk geluidstechnicus verzoeken het niveau aan te passen, zodat aan de norm wordt voldaan. Wanneer de aanwijzingen niet worden opgevolgd, en dit resulteert in een boete of andere maatregel zal het boetebedrag inclusief eventuele vervolgschade op de contractant/huurder worden verhaald.

Niet toegestaan zijn ;

  • Het schenken van alcoholische dranken aan personen onder de 18 jaar. Deze regel geldt ook wanneer u op de feestavond zelf om middernacht 18 jaar wordt. In dat geval mag u pas na middernacht alcohol nuttigen.
  • Het verstrekken / verkopen en/of gebruiken van softdrugs, harddrugs en/of lachgas in en rond onze locatie is uitdrukkelijk niet toegestaan. Bij constatering hiervan zullen verstrekker/verkoper en/of gebruiker per direct de toegang tot onze locatie worden ontzegt voor een periode van minimaal 24 uur,
  • Het mee naar buiten nemen van glaswerk,
  • Gebruik van open vuur,
  • Gebruik van Confetti in welke vorm dan ook [denk aan Confettikanonnen, Confettiballonnen en dergelijke],
  • Gebruik van Crêpe Papier,
  • Gebruik van dubbelzijdige tape.

In Ilpendam is het nu: